lördag 23 augusti 2014

Kattklänning



Tänk att det alltid är lika roligt att sy i nya tyger! Men om tygerna råkar ligga till sig ett tag brukar i alla fall mitt intresse svalna mer och mer. Nu har jag en mängd tyger som bara fungerar som hyllvärmare och som jag troligen aldrig kommer sy av. Sen har jag mina favorittyger som jag nästan drar mig för att klippa i. Jag hoppas på lite ork att sälja av en del för att få plats med nytt!

Det här fina kattyget satte jag dock snabbt saxen i och jag blev väldigt nöjd med resultatet. En egenkomponerad klänning med lite utsvängd trekvartsärm.

Material: Kattyg från 3skatter.se

Mönster: Eget.

4 kommentarer:

  1. Kjempefin kjole, søtt stoff.
    Kjenner til dette med hyllevarmere, ikke at jeg ikke synes det er fine stoffer, men har aldri fått tid til å lage det jeg tenkte.....
    Surrer bort tida på f.eks å lese blogger;-)

    SvaraRadera
  2. Fin! Du råkar väl inte ha en bit av Johanna Ahlards gulgröna violtyg att sälja? Man kan ju alltid fråga. :)

    SvaraRadera
  3. oj vad fint! Tyker är so söt, och flickan också! Du har jätte kul blogi. Hoppas jag skriver rätt att du förstå. :)

    SvaraRadera
  4. Herlig kjole! Hun ser jo utrolig fornøyd ut med den på også. Fint stoff :)

    SvaraRadera